fredag 28 maj 2010

Body



När jag började sy kläder till Pyret i magen så tänkte jag att jag ska sy i könsneutrala färger eftersom jag inte vet om det blir en tjej eller kille och att jag inte ska sy i för små storlekar då de växer ur dem så snabbt. Men det höll ju inte så länge för denna säger ju emot båda dessa påståendena... :)

När jag sydde denna tröja blev det några lämpliga tygbitar kvar som jag bara inte kunde låta bli att sy en body av. Återstår att se om den kommer användas av min knodd eller hamna någon annan stans.


Jag är nöjd med resultatet förutom att kantbandet blev lite för stretchigt. Jag har använt mig av Stoff och Stils muddväv. Kanske skulle jag använda vanlig interlock till bodys istället? Hur gör ni andra när ni bandkantar med Coverpron? Använder ni muddväv eller interlock?
Hoppstygn då? Nej, det gick faktiskt bra. Som sagt, när jag bara har ett lager tyg emellan muddväven verkar det gå bra. Konstigt det där...

Mönster: Eget
Storlek: 56
Tyg: Skogstyg designat av Johanna Ahlard och inhandlat från Mjuka tyger. Molntyg från JNYdesign. Muddväv från Stoff och Stil.

4 kommentarer:

metamorphosis sa...

Vilken söt liten skapelse!

Ahlard sa...

Vilkern supercool,vågad,kreativ kombo, jag håller på med en omlottbody själv, ottobremönster, men jag kan inte ge dig några tips för jag är överlycklig om jag får ihop den över huvudtaget. Snygg!

Miiaoo sa...

Kul kombo av tyger å bodyn är ju hur söt som helst!

Miiaoo sa...

Lägger till dig i min blogglista förresten!=o))