söndag 9 augusti 2009

Tillbaka efter semestern

Nu var det verkligen evigheter sedan jag uppdaterade bloggen. Detta beror förstås på semester.
Jag har både seglat och rest runt i sverige och varken haft tillgång till symaskin eller internet. Ett par gånger har jag varit hemma en kortis och har då lyckats sy färdigt några påbörjade saker. Bland annat ett lite större projekt som jag snart ska lägga ut bilder på här.

På semestern passerade jag Söderköping och då var jag ju självklart tvungen att göra ett besök på Jofotex. Har bara handlat där via nätet förut och det var jättekul att få se det i verkligheten och få klämma på alla fina tyger. De hade en massa trikå-tyger och beslutsångesten var stor när jag bara hade en kort stund på mig att handla. Det blev i alla fall en liten hög tyg som ses nedan...


Uppifrån och ner:
Bruna elefanter trikå
Brun- och vitrandig interlock
Röd- och vitrandig interlock
Rosa mudd
Limegrön interlock
Vit interlock
Röd interlock

Inga kommentarer: