fredag 17 september 2010

Born 4th of July

Den fjärde juli kom vår lilla kille till världen. Vilken lycka! Han får fortsätta heta Pyret här på bloggen.
Detta är förstås anledningen till att det varit så stiltje här på bloggen under en längre tid. Även symaskinerna har stått ganska stilla bortsett från några få tillfällen då jag fått lite lust och tid att sy. Men nu är det höst och vi börjar så smått komma in i rutinerna och jag hoppas på lite mer sytid.

Bodyn på bilden påbörjade jag redan innan han föddes. När han föddes den fjärde juli och min sambo nämde att den såg ut som amerikanska flaggan så fick den genast namnet "Born 4th of july-bodyn" och det kändes extra passande till honom :)
Även mössa och dreggellapp är förstås hemmasytt.

Nu har jag bara en fråga... Hur hinner ni småbarnsföräldrar sy???

Sorlek: 62
Mönster: Eget
Tyg: Stjärnor från Stoff och Stil, randiga tyger från Gittes

3 kommentarer:

Fangoria sa...

Åh vilken sötnos i fina kläder!! Grattis!
Ja hur hinner man sy? Lite här och lite där, passar på medan bebis sover (och stora är på dagis)...=)
Det kommer säkert finnas mer tid över när bebben blir lite äldre!

LINDUS sa...

verkligen sötnsobebis!!
Jag fördrar att sy på nätterna men så är jag ju van att jobba nattetid i vanligafall så.

Annika sa...

Grattis till pyret. Gillar bodyn väldigt mycket.
Annika