måndag 11 maj 2009

Struligaste tygbeställningen


Förra veckan kom äntligen tygerna jag beställt från Mjuka tyger / Kamelont design i början av februari. Det är den struligaste tygbeställning jag någonsin varit med om...

Först var det ju en lång väntan pga diverse saker så som brand, sjukdom, förseningar mm och det får man ju ha förståelse för.
Sen kom ett mail att alla tyger var skickade och skulle komma senast 5 dagar senare. Tygerna dök upp 13! dagar senare.

Jag hade beställt sex olika tyger och det kom två. Det ena hade jag inte ens beställt och det andra var inte den längd jag hade beställt. Och ingen mer info än en faktura som förföll två dagar efter att paketet kommit.
Dessutom är det ett streck från en bläckpenna mitt på den rosa velouren. Försöker nu reklamera detta. Hur har det gått för er andra som reklamerat?

Nu ligger det turkosa tyget i tvättmaskinen. Hoppas att det ska se ok ut efter då jag sett att många fått problem med att trycket blivit dåligt.

Synd att det ska vara så här för jag tycker de har mycket fina tyger och det är ju inte så lätt att få tag på.

6 kommentarer:

Zanna sa...

Ja alltså jag blir inte förvånad över vad dom skriver på tråden, jag har verkligen tyckt att hennes mail har varit hotfulla och inget trevligt bemötande alls! Jag fick tillslut reklamera allt men jag har inte skickat det än. Det roliga är att hon skrev flera ggr att jag är den ända som klagar så jag måste ha förhöga förväntningar på tygerna. Men allvarligt, hur många fel ska man behöva hitta på ett tyg? Hoppas att det löser sig för dig också. Men det e synd, dom ha ju så fina tyger (som det ser ut på bilderna iaf)

Marie Frost sa...

Jag köpte lime, cerise och turkos velour med stjärnor, de är jättefina efter tvätt. Interlocken med stjärnor köpte jag i cerise och turkos, men där har jag reklamerat den cerise för där tycker jag att stjärnorna har blekts på tok för mycket. Tyget ser begagnat ut efter en enda tvätt, medans det turkosa som tvättades i samma tvätt fortfarande är fint!
Håller med om att det är trist, man har ju längtat efter tyget rätt länge nu, och så är det inte så fint som man har trott...

Marie Frost sa...

Glömde, än så länge har jag inte fått något svar alls på min reklamation, så hur det går med den vet jag inte...
Fick du någon ny faktura? Anna skrev ju ett mail att nya fakturor var på gång till alla, ett par dagar senare kom ett mail om att man skulle sluta fråga efter fakturorna för att hon fortfarande höll på med dem, men jag har fortfarande inte fått någon ny.

Nilla sa...

Har också haft lite strul med min beställning därifrån. Har fortfarande inte fått ett av tygerna som jag beställt. Fakturan är betalad sedan länge! Köpte också turkos interlock med stjärnor och tyckte att stjärnorna blektes massor i tvätten. Har lagt ut foton i ett inlägg i min blogg om det... Jättetrist för tygerna är verkligen jättefina och när man tittar på hemsidan finns det massor man vill ha! Velouren som jag fick verkar vara fin kvalitet på.

Petronella sa...

Nu har jag tvättat min interlock och jag blev så glad när jag såg att den fortfarande var fin!

Marie: Jag har inte fått någon info om nya fakturor. Av någon anledning verkar jag inte fått de info-mail som de skickat ut till alla. Jag har just nu en mailkonversation där jag hoppas att vi kan komma överens om ett avdrag på fakturan. Vet inte om jag får en ny i sådana fall.

Hoppas nu våra reklamationer går igenom.

Helena sa...

Jag har nu reklamerat mina tyger, turkos och cerise med bruna stjärnor. Tyckte att de blektes för mycket i tvätten, speciellt det cerisa. Tråkigt, för de hade ju varit fina annars... Vad bra att dina klarade av tvätt.